Nabízená témata a okruhy v oblasti vzdělávání
• Řízení ženského kolektivu v oblasti sociálních služeb.
• Verbální zvládání agrese.
• Práce s týmem (vedení týmů, prvky a práce s dynamikou skupiny).
• Základy profesionální komunikace (verbální, neverbální, naslouchání).
• Psychická úskalí pomáhajícího procesu.
• Pasti pomáhajícího procesu (hranice, vztah, kontrola, pomoc, moc, bezmoc).
• Komunikace z pozice managementu (kontrola, moc, kritika, oceňování..)
• Komunikace a manipulace pohledem transakční analýzy.
• Práce s agresí a její zvládání.
• Práce a komunikace s různými "problémovými" klienty.
• Syndrom vyhoření a metody jeho zvládání.
• Řešení mezilidských konfliktů a metoda mediace.
• Krize a základy krizové intervence pro pomáhající profese.
• Navázání kontaktu s nekomunikujícími klienty.
• Komunitní psychiatrie a její využití v rámci pomáhajícího procesu.
• Aktivní naslouchání a empatie jako dovednost.
• Duševní hygiena v pomáhajícím procesu.
• Komunikace ve skupině a týmu (utváření týmové spolupráce).
• Práce a komunikace s různě smyslově postiženými (zrak, sluch atd.)
• Práce s klienty s mentální retardací, psychiatrickými klienty, seniory.
• Timemanagement (organizace života a pracovního času).
• Augmentativní a alternativní komunikace.
• Etika v praxi sociální práce.
• Aktivizační metody a techniky pro práci s klienty.
• Práce s rodinou klientů.
• Metody práce s malou sociální skupinou (arteterapie, muzikoterapie,..)
• Přístup orientovaný na klienta.
• Mediace a její využití v sociální práci.
• Komunitní psychiatrie a její systém v ČR a zahraničí.
• Individuální, párová a skupinová psychoterapie.
• Základy psychoterapie a poradenství pro pomáhající profese.
• Psychiatrické minimum pro pomáhající profese.
• Příprava a vedení případových konferencí.
• Psychologie a problémy stárnutí a práce s potřebami klientů.
• Problematika demence a práce s lidmi s Alzheimerovou nemocí
• Supervize jako forma podpory pomáhajících pracovníků.
• Vedení a řízení lidí v organizacích.